Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1022 ggr
erejser96
5/15/16, 3:46 PM

Varför är hon kal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan det bro på stress att hon är kal? Efter hon flyttade till det andra hemmet blev hon kal. Sedan hon kom hem har hon sätt ut såhära.

Annons:
Ylva_Källander
5/15/16, 7:17 PM
#1

Kalhet brukar bero på sjukdom, kalhet är aldrig ett bra tecken och kan bero på många saker t.ex så kan kalhet på svansen bero på pormaskar (Är inte riktigt säker på vad det heter på Svenska), du borde ta henne till veterinären. Varje gång du märker att något är fel så borde du alltid boka en tid hos din veterinär då om du väntar för länge kan det ibland vara försent när du väl åker in.

erejser96
5/15/16, 7:45 PM
#2

Jösses jag vet ☺ men hon bodde i ett annat hem och va jätte stressad bodde med 7 andra och denna bet i henne hela tiden. Kanske kan va stress menar jag ☺ men vet inte. Ska vänta lite och se om håret kommer tillbaka. För första gången hon flytta till mig hade hon päls. Men när hon flyttade ifrån mig på prov så blev hon kal där . Men tänkte mer om någon visste ☺

Blueshift
5/15/16, 7:59 PM
#3

#0 Honor som gått en längre tid i brunst brukar bli kala på det där viset, nertill på magen. Jag tycker vulvan ser svullen ut på en av dina bilder. Om hon brunstar ska hon tas ur brunst. Gör det omgående om hon varit i brunst i flera veckor eller längre.

När hon går ur brunst så kommer hon så småningom att fälla över hela kroppen och sätta ny päls.

Kan tillägga att en del honor, gärna de som är av lite kraftigare typ, kan vara lite tunnhåriga/kala på magen mer eller mindre normalt ett tag sommartid. Ibland beror det på att de stryker magen ofta och mycket över sträva föremål. Men i ditt fall, eftersom vulvan är svullen, tror jag mer på att det är en längre tids brunst. Kalheten har då hormonella orsakar (höga nivåer av östrogen), och dessutom markerar brunstiga honor mer (drar bakdelen över föremål).

erejser96
5/15/16, 8:26 PM
#4

Tack! Det kan stämma. Men när hon kom till mig så chip kastrerades hon ☺ men där hon bodde innan va hon en längre tid i brunst. Vulvan har börjat lägga sig nu så chipet börjar värka. Innan var den stor som en ärta. Tusen tack!

JossanH
5/16/16, 10:56 AM
#5

Då beror det högst troligen på att hon varit i brunst lång tid innan.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: