Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1701 ggr
saramariae
4/18/16, 3:59 PM

6årig iller hona omplaceras

Hej Min Maia blir 6år i sommar och jag har haft henne sen hon var en liten valp. När jag skaffade Maia så jobbade jag natt och var hemma väldigt mycket men nu har jag fått en ny chef position och känner direkt att hon inte kommer få den uppmärksamheten som jag vill att hon ska få! Jag vill att hon ska ha en livskvalité med uppmärksamhet,lek,bus och massa kärlek och mitt samvete tål inte attsäga hejdå till henne varje dag, 6dagar i veckan och arbeta långa dagar. Maia är fullt frisk och har aldrig haft några problem med sjukdomar, hon har opererats en gång när hon var två år för hon tuggade i sig en gummi grej (såklart, hon ääääälskar gummi) Maia har en kärlek för skor,krypa under torkskåpet och vatten smakar bäst ur glas. Hon är livlig och lekfull även fast hon börjar bli till åren men hon är som vilken iller som helst så man hittar henne oftast i sin hängmatta i buren. Jag vill helst att hon kommer till en person med fler illrar och har mycket illervana och jag har absolut ingen brådska med att hitta nytt boende till henne, allting ska kännas rätt till 100% Maia har ett eget rum i min tre rums lägenhet och hon får röra sig fritt men hon har ändå en bur ( som hon sover i) som är på tre våningar och är ca 160cm hög ( den ingår med Maia om man vill ha den MEN hon ska absolut aldrig låsas in) Låter detta intressant så skriv gärna några rader till mig och berätta om dig:) Maia finns i Stockholm.

Annons:
Ylva_Källander
4/19/16, 1:07 PM
#1

Jag är väldigt intresserad men vill veta mer. Jag skickar ett meddelande till dig!

saramariae
4/19/16, 8:58 PM
#2

Svarat:)

Jemnie
4/29/16, 10:51 PM
#3

Finns hon kvar? 😁

Something Awesome
4/30/16, 9:52 PM
#4

If you had her since she was a puppy and she is 6 now, it can be very dangerous. Some ferrets might be able to adapt to new owners and people but some goes into deep depressions when losing people they have known their whole life. 

One of my older ferrets (6 soon) becomes moody when he misses us and has even gone as far as to starve himself because he missed us too much when we were on vacation once. 

I think it is great that you wanna improve your ferret's life, but keep in mind that you might have to keep her. Ferrets connects deeply to their original owners, especially females.

Upp till toppen
Annons: