Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Träffar

Träffa en iller nära Hallsberg/Örebro

2016-03-29 09:40 #0 av: JoakimJB

Hej.

Jag är intresserad av att skaffa en iller för de verkar vara superhärliga djur. Jag är dock tyvärr allergisk mot många djur, men tål andra bra; som t.ex. råttor och vissa hundraser. Därför så skulle jag gärna få träffa en iller eller två för att se hur det går med min allergi och också få se hur dom är i verkligheten :)

Så jag ville kolla med er här om det finns någon vänlig själ här i Hallsberg/Örebro-trakterna eller en bit ifrån som skulle tycka det vore okej om jag kom och hälsade på en stund?

Mvh

Joakim

Anmäl
2016-03-29 11:46 #1 av: eijla

http://iller.ifokus.se/articles/4f65de3188f4723e1700c26e-traffa-andra-illeragare?discussions-1

Här är en lita över illerägare som kan öppna sina hem. Du kanske hittar någon i din närhet i listan! Glad

Anmäl
2016-03-29 12:42 #2 av: illernettan

Är du beredd att åka en bit så finns vi mittemellan Töreboda-Skövde.

Anmäl
2016-03-29 19:42 #3 av: animal-lover

Jag finns i Västerås med mitt gäng :)

Anmäl
2016-03-31 02:31 #4 av: JoakimJB

Hej igen! 

eijla: Listan har jag redan kollat och hittade ingen jättenära mig och förstod dessutom att den är lite gammal så jag tänkte att det var bäst att fråga här.

illernettan: Det skönaste vore ju om det fanns någon närmre, men om inte så kommer jag gärna! Du har inga andra djur va? (så jag inte blir allergisk av dem så jag inte vet om jag är allergisk mot illrarna).

animal-lover: Jag hade gärna kommit, men du verkar ha en del andra djur enligt din profil så jag är rädd att jag skulle bli allergisk mot dem så det blir lite dumt :/

-> Finns det någon lite närmre Örebro län som kan tänka sig ta emot en illerspekulant som mig? =)

Anmäl
2016-03-31 10:58 #5 av: illernettan

#4 En får räkna med att åka en bit för att träffa iller. Inte alltid det finns illerägare nästgårds SkämtarBara att du hör av dig.

Nope, här är det bara illrar. Finns åtta stycken i olika åldrar, färger och håranlag.  Finns också ochippade illrar så det finns att lukta på Glad

Anmäl
2016-03-31 12:44 #6 av: JoakimJB

Jo det kan jag iofs förstå. Inte det vanligaste husdjuret kanske 😊
Det låter ju perfekt! Kan man ta sig till dig med tåg (och kanske buss också)? Jag åker ju gratis på tåg för jag är lokförare så det vore ju toppen i sånna fall!

Anmäl
2016-03-31 16:56 #7 av: illernettan

#6 Du också? Har en tidigare valpköpare som håller på att utbilda sig till lokförare Glad

Bara att vi bestämmer en dag så kommer jag in till Skövde och hämtar. Bussar hit ut till landet kan vara mindre lätt.

Anmäl
2016-03-31 18:10 #8 av: JoakimJB

Jaha hehe vad kul! 😜 Okej vad snällt av dig! Jag kan imorgon, på söndag och på måndag. Funkar nån av dom dagarna?

Anmäl
2016-04-01 06:42 #9 av: Frettepret

Vi är 2 "tågmuppar" som bor i Svartå var du är välkommen att hälsa på 2 illrar, varav en Illernettan päls. Vi har ingen andra husdjur.

Har skickat PM till dig.

Anmäl
2016-04-01 10:01 #10 av: illernettan

#8 Nu var du snabb Glad Här är det fullt upp den här helgen. Nästa vecka kan jag tisdag, onsdag, torsdag och fredag eftermiddag.

Anmäl
2016-04-01 12:31 #11 av: JoakimJB

#10 Hehe ja jag är pang på när jag blir intresserad av något :) Men jag snackade faktiskt nyss med Marina (Frettepret) och bestämde att komma över en stund ikväll och träffa deras illrar. Det var ju så nära och så känns det smart att bara träffa två stycken först. Men jag kanske kommer förbi hos dej också vid ett senare tillfälle! Jag kan ju PM:a dig då :)

Anmäl
2016-04-01 16:44 #12 av: illernettan

#11 Förstår att du åker till dom, du får träffa ett himla mysigt par och några mysiga illrar. Du är så välkommen att titta in när som....

Anmäl
2016-04-01 16:56 #13 av: animal-lover

Mina illrar bor ute så luften är inte"förorenad" av dom andra djuren ;)

Anmäl
2016-04-05 11:17 #14 av: SannaNolte

Bor i Kumla och har 3 fina illerpojkar hemma . Glad Dock har vi en katt också ... Ledsen

Medis på Socialt stöd iFokus . Sol

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.