Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01 - Allmänt Artiklar Avel Berättelser Bilder Blocket Annonser m.m. Butiker och länkar Delad glädje är dubbel glädje Filmklipp Foder och godis Färg / Päls / Teckning Försäkringsfrågor / Föreningsfrågor Gratulationer och Glädjebetygelse Iller Beteenden/ Relationer Illern i Media/ Litteratur Kunskaps trådar Leksaker/ Sovställen/ Burar/ Rum Medlemmars Illrar/ Hemsidor/ Bloggar Namnförslag OL. Olika Lekar OT. Off-Topic Omplaceringar/ Säljes/ Köpes Resa Sajten & iFokus Saker att tänka på. Semesterhem/ Efterlysningar/ Samåkning Sjukdomar/ Hälsa/ Operationer Snacksaligt om iller Tips/ Accessoarer/ Aktiviteter Träffar Träffar ( som varit ) Tävlingar Uppfostran Uppfödare Utställningar Älskad och saknad, men aldrig glömda!
Illern i Media/ Litteratur

Wiki- info iller, låter tokigt.

2016-03-19 21:24 #0 av: LindaBlue

Såhär stod det på Wikipedia när jag för skojs skull fick för mig att Googla iller: 

" Illern äter små gnagare, fåglar, groddjur och kräldjur.[7] Det förekommer att den förlamar sitt byte genom att sticka in tänderna i dess hjärna, för att kunna förvara det i sin håla så att det kan ätas senare."

Förefaller att någon varit framme och skämtat va? Jag har i alla fall aldrig hört något liknande!?  Jag hade iofs inte blivit förvånad om jag gått upp en natt och hört Mara väsa "braiiinsssssss..." Galen

Anmäl
2016-03-20 08:01 #1 av: JossanH

Det känns mer som en gammal skröna eller en lyckoträff för en iller om den lyckas förlama sitt byte utan att krossa skallen på den.

Medarbetare på iller.ifokus

Anmäl
2016-03-20 09:52 #2 av: FerretCrow

Wiki skulle jag aldrig lita på då vem som hellst kan lägga in info om saker där.

Sajtvärd för Worldofwarcraft.ifokus

Anmäl
2016-03-20 11:26 #3 av: Bogey

Har du korrekt information kan du ju rätta det själv.

F.ö. finns 2 illersidor på svenska Wikipedia. En om vildiller och en om tamiller.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.