Annons:
Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 2449 ggr
Bodinsson94
2/17/16, 6:56 PM

Ny familjemedlem, hjälp?

Inte helt säkert ännu men kommer förhoppningsvis en ny medlem till våran lilla familj, En iller kille vid namn Hugo på tre år. Vi ska först ha han här på prov och se hur dom kommer fungera ihop. Hugo, Roddan och Alfred :) Så skulle gärna vilja ha lite tips på hur vi bäst ska göra så dom inte ska ryka ihop. Vi kommer börja med att låta dom ha varandras filtar i början på vägen hem i skilda burar och låta Hugo få vara i ett eget rum som han ska få bekanta sig med först medan vi vinner hans förtroende. Nått mer förslag på hur vi ska gå vidare? Mvh Malin.

Annons:
JossanH
2/17/16, 10:16 PM
#1

Kommer dom träffas på Hugos revir? Skulle det vara så och det fungerar bra mellan dom så kan du packa in alla i samma transport för att förhoppningsvis inte skapa ännu ett "möte" när de träffas hos er. Fungerar det utan problem så låt dom vara tillsammans. Meeeeeen, nu är det förstås risk för en del slagsmål och bråk i början :| Vill man minska risken så mycket som möjligt så är första mötet på neutral mark att föredra. Inte hemma hos dina illrar som har ett revir. Möjligtvis hemma hos Hugo men helst utomhus eller i ett nytt rum/utrymme där ingen av dom innan varit.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bodinsson94
2/18/16, 1:00 AM
#2

Dom ska träffas på Hugos revir. Men då vet jag att dom förhoppningsvis ska åka tillsammans om allt går bra :) men vad gör jag när vi är hemma.. Låta dom vara tillsammans alla tre i hela lägenheten eller nått annat?

JossanH
2/18/16, 3:05 PM
#3

Funkar det bra så har du dom ihop hela tiden för att inte skapa problem som inte finns från början :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Grodan
2/18/16, 10:52 PM
#4

När jag satte ihop mina killar gick jag långpromenad med dem varje dag för att aktivera dem, göra dem stimulerade och trötta samt för att bonda dem. Allt var dock nytt för dem. Jag, miljön, maten, byn och kompisen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ting.dangerous
2/21/16, 10:38 AM
#5

Vad jag gjorde när jag fick hem min andra iller var att skrämbonda dom. Låter brutalt men det funkade på mina. Första introduktionen gick inte alls bra dom betts varann och den nya kissade på sig. Sen läste jag nånstans på nätet att djur, tom människor bonda mycket bättre under stress. Japp satt jag satt dom i samma hage. Startade dammsugaren. Fixat. Nu e dom världens bästa kompisar :)

Grodan
2/21/16, 7:44 PM
#6

#5 lol, jag gjorde typ något liknande tror jag… den ena gillade inte alls att gå prom ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Tigerlanden
2/21/16, 7:47 PM
#7

Förut hade jag två illrar, då hade jag en  ferplast furet xl som är ungefär 90x75x86 cm men den buren var öppen dygnet runt så det var bara där dom åt, drack och sov, dom kunde gå ut och in hela tiden.

===

Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus

Upp till toppen
Annons: