Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 4185 ggr
Julstjärna88
2016-02-06 08:31

Omplacering av iller/illrar

Jag har idag två illrar, en hane o en hona. Mitt problem med hanen är att han inte är duktig på toan. Och då vi ska ha smått till sommaren så funderar jag på att omplacera honom och behålla min hona. Så jag söker ett hem, gärna nära Oskarshamn så det blir enklare att träffas. Och någon som har plats att ta honan med om hon vantrivs själv. Känns dumt att splittra dem om båda ändå ska flytta tillslut. Om hanen: Han är en otroligt fin iller, gosig, lätt att hantera, följer med överallt, går jättebra i koppel och ligger fint i jackan /luvan, leksen som en katt, leker själv eller med hunden och katten eller illern. Aldrig träffat en iller som är så lite lik en iller :p Tycker mer han är som en katt, om man bortser från hans enorma nyfikenhet :P Inte en duktig klättrare, så man behöver inte oroa sig för blomkrukorna eller andra prydnadssaker som finns typ 40 cm ovanför marken :p Som sagt, den perfekta illern haha Om man bortser från det att han kissar o bajsar överallt, och därmed luktar en del. Jag behöver hitta ett hem till hanen som i sådana fall är öppen för att ta honan också om hon inte skulle trivas att bo här utan honom. Gärna nån som bor nära Oskarshamn så blir det enklare att träffas. Mer info finns i mina andra trådar. Även bilder (Desperat behov av hjälp) Det jag kan tillägga är att hanen är mörkt viltfärgad, svarta mysiga tassar. Och han är ganska stor, iaf enl mig. Runt 2,5 kg gissar jag. Han har stamtavla, men när jag fick honom hade han missfärgade tänder. Vet ej om uppfödaren var för frikostigt med vetegrodsolja eller om det var ngt med fodret han fick då? Inget fel mer än färgen enl veterinären. Så det är bara på ytan, lite gulna, annars är tänderna fina :) Han heter Emmet är strax över 1,5 år, chipkastrerad.

Annons:
Adrianaisaksson
2016-02-06 12:06
#1

Jag har skickat dig ett litet "mejl" :-)

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

komigentammie
2016-02-08 00:42
#2

Om jag får ge dig ett namn på en du inte ska omplacera till i Oskarshamn så ger jag gärna dig det.. Personen i fråga tog emot våra & släppte ut de i det vilda.. Verkar även ha gjort det tidigare när jag forskade lite i det hela.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Julstjärna88
2016-02-08 13:31
#3

#2 du får gärna skicka ett pm om det ;)

Julstjärna88
2016-02-10 11:05
#4

Ingen som kan tänka sig att ha Emmet i en vecka till att börja med? Så vi kan se hur allt går här hemma utan honom? :)

Olofami
2016-02-19 22:44
#5

Lite sent nu kanske och vi bor i Skåne, men vi tar väldigt gärna hand om honom en vecka eller en period om du vill känna efter! Jag har haft illrar i 7-8 år sedan min Snulle var valp, och sedan ett par månader tillbaka är det tomt här hemma. Här får han springa fritt på 75 kvadrat om han klarar av det och får mer kärlek än han klarar av! 

Hör av dig i sådana fall, jag tittar inte här inne så ofta men alexander.jay.jacobson@gmail.com. :)

Julstjärna88
2016-03-08 08:53
#6

Ingen som söker efter en gullig liten päls att förgylla sin vardag med?! :)

Annons:
Hundtassens
2016-03-10 16:42
#7

synd att han inte lärt sig vart han ska kissa och bajsa :/

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: