Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1323 ggr
granath.sofia
2015-09-21 12:22

Välter vattenskålarna

Hej! Jag har en liten kille som tycker det är skoj att välta vattenskål(arna) här hemma. Inte så bra att han går utan vatten hela natten när han vält ut allt när vi sover så jag tänkte höra med er om någon av er har haft samma problem och hur ni löst det. Har keramikskålar.

Annons:
Adrianaisaksson
2015-09-21 12:39
#1

Våran gjorde det, vi har skålarna i duschen då inget funka utom det. Vatten skador tillslut :/

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

kredka
2015-09-21 13:06
#2

Jag har också notoriska skålvältare hemma. Köpte en sådan för några år sen: http://www.hemfoder.se/matbar-plast-46x30-cm-2-skal-0-25-l-9-cm-0-3-l-11-cm/ Och den fungerar kalas för när de välter ut vatten så stannar den inom barens bricka alltså de har både vatten kvar för att dricka och golvet blir skonad :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Rebellkatten
2015-09-21 14:29
#3

Jag köpte billiga brickor på ikea som jag har vattenskålarna på, lite skvalp blir det men det mesta stannar på brickan iaf.  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40041131/

JossanH
2015-09-21 21:02
#4

Man kan även ställa skålen i en plastbalja/toalåda så att vattnet inte åker ut på golvet. Eller köpa större skål. Finns för riktigt stora hundar. Se till att den är tung!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Feliiciia
2015-09-21 22:21
#5

Vi har en jättestor keramik skål som står på en bricka. Under brickan har vi lagt en handduk under handduken har vi lagt bordsunderlägg. Kanske lite konstig förklaring men aja.

illernettan
2015-09-22 09:15
#6

Här står vattenskålen i en Trofast-låda. Lite bökigt för dom att dricka ur men det löser dom.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Annons:
Sofy
2015-09-25 15:18
#7

Det ända som fungerar för min vattenskålsvältare är:

Vattenfontän.

Keramikskål stor nog för en tiger.

Tejpa fast antispillskålen i golvet med två rullar silvertejp.

Alternativ 2,3 är sisådär då han gräver på tejpen och KAN få för sig att ta ett dopp i keramikskålen.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Klariz112
2015-09-27 11:23
#8

Finns det inte skålar som man sätter fast på buren, det borde väll minska lite på allt vatten som välts ut :)

zickan
2015-10-01 00:50
#9

Min ena tjej gräver ut vattenskålen och skall flytta på den så det är vatten överallt. 
Tjurade ur häromdagen och satte upp vattenflaskan jag hade till fåglarna. Verkar funka bra men jag anar de snart kommer på hur man får loss den så det blir en liter att svabba upp istället.
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bur_tilbehoer/skaal_drikkeautomat/drikkeautomat/187051

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

RobinF
2015-10-04 11:45
#10

Jag har en antispill skål i keramik, konformad som står på golvbrunnen i duschen, hon skvätter en del och om golvbrunnen är blottad så vaknar man kallsvettig mitt i natten av ett skrapande mardrömslikt metalliskt ljud som tagen från en skräckfilm

That's a cat...Not a horse.

Upp till toppen
Annons: