Annons:
Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1152 ggr
Heidi
2015-08-24 22:49

Iller med katt!

Hej 🙂!

Min syster ska eventuellt skaffa iller lite längre fram.  Det blir hennes första iller. Tänkte kika med er om vuxna illrar brukar ha lätt för att vänja sig vid katter eller om en valp är bättre när man redan har katt?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Klariz112
2015-08-25 08:10
#1

Illrar är väldigt sociala djur som leker och gosar med både hundar och katter. Tror inte att det blir ett problem att vänja illern med katten utan katten med illern 😅 Men om du köper en iller från en som har haft den redan några år ska du kanske kolla med ägaren så illern inte har något imot katter.

JossanH
2015-08-25 11:20
#2

Det är lite 50/50 om det funkar eller ej och det beror lika mycket på illern som det andra djuret. Jag har aldrig haft väl fungerande förhållanden mellan katt och iller. Sista försöket med katt (övergiven kattmamma med ungar där mamman och ena ungen stannade) fungerade det helt klart bäst med mamman, men hon fick avlivas efter bara några veckor då hon blev akut sjuk och fanns inget att göra. Kattungen som blev kvar funkade det inte alls med när han blev större. Han ville busa. Det ville inte illrarna.. Så det slutade med att ena illern bodde under en säng för han var så rädd för katten så den kissen bor hos mina föräldrar nu istället.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: