Annons:
Etiketterfodergodis
Läst 1339 ggr
SSkur
7/29/15, 3:16 PM

Barf frågor

Någon som kan rekommendera en butik/hemsida man kan köpa foder i form av kycklinghalsar/vingar/fötter m.m? Jag bor i nordöstra delen av småland.

Har även funderingar över hur det är att torka kycklinghjärtan och ge som godis samtidigt som illern får äta råa kycklinghjärtan i dagliga kosten. Försvinner taurinet när det torkas?  eller är det risk att man överdoserar?

Annons:
Alwyn
7/31/15, 11:01 AM
#1

Som jag förstått det av allt jag läst om BARF är det ingen risk att överdosera Taurin…det som kroppen inte behöver kissas ut. Eller vad säger ni andra som grottat ner er i ämnet?

RobinF
8/1/15, 12:06 PM
#2

Jag har fått för mig att man ska ge hjärtan några gånger i veckan, men inte varje dag. är inte så insatt i barf :)

That's a cat...Not a horse.

JossanH
8/1/15, 10:24 PM
#3

Jag vet inte huruvida taurinet klarar av att torkas. Vet att det försvinner gradvis när man fryser tex hjärtan. Det ska vara vattenlösligt ja så det skulle jag inte oroa mig över, men hjärtan bör du inte ge för ofta ändå eftersom det finns andra ämnen i som man kanske inte bör överdosera. Kanske ge runt 4-6 st per vecka. Men vet inte hur näringen står sig om det torkas.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alwyn
8/2/15, 9:48 AM
#4

Om näring och taurin inte ska brytas ner måste hjärtat torkas på väldigt låg värme i flera timmar, kör man för hög värme under kortare tid går en stor del av näringen förlorad men om det bara är som godis gör det ju inte så mycket! :)

SSkur
8/2/15, 11:12 AM
#5

Då är det nog lugna puckar. Eftersom jag inte kan få tag på mindre förpackningar med kycklinghjärtan tänkte jag torka en del utav dem. På så vis slipper jag ha ett stort lager i frysen.
Tack för informationen!

illernettan
8/4/15, 5:06 PM
#6

Vet inte vart du handlar dina förpackningar men Willys har 450 gram för 19.90. En förpackning innehåller cirka 55 hjärtan. Brukar köpa två sådana och styckfrysa och ger mina gulliganer ett hjärta var varannan dag 🙂. På det sättet är det ruljangs i frysen och inget hinner bli dåligt.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Annons:
Upp till toppen
Annons: