Annons:
Etiketterfodergodis
Läst 1509 ggr
Michaelaloretta
2015-07-23 12:00

våtfoder för iller?

Hej!

Såg att Zooplus sålde detta våtfoder för illrar, det är tydligen både hela kycklinghjärtan och lite blandat mage och lever och sånt i detta.. Jag brukar köpa allt separat och blev lite nyfiken på detta.

Måste bara fråga er här inne som har bra koll… kan detta verkligen vara bra? Det måste ju vara nåt slags konserveringsmedel i eller något för att det ska hålla sig färskt?… känns märkligt och inte helt 100% bra.. vad tror ni?

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/foder_gnagare_smadjur/illerfoder/greenwoods_illerfoder/343214

Annons:
FerretCrow
2015-07-23 14:46
#1

jag har testat en av versionen av det där men mina ratade det… men kan då påpeka att mina avskyr mat som är "färdigtuggad". dom gillar inte ens mald köttfärs =P

Mixxy
2015-07-24 15:23
#2

Jag har också testat att ge mina och det gick inte hem :

illernettan
2015-07-25 08:36
#3

Jag skulle hellre använda Mush eller Vaisto.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Alwyn
2015-07-26 18:24
#4

Phoebe tycker inte heller om den så katterna äter det istället.

Fluffinen
2015-07-28 01:56
#5

Jag har också provat detta, i början var de inget som lockade, men hon är riktigt kräsen när de kommer till maten. Jag gav inte upp och efter att  ha ställt ner den en tredjegång åt hon med stor aptit. De är väldigt omtyckt av både henne och katterna här hemma och jag har inte upptäckt något dåligt med det mer än att hon la på sig lite ordentligare när hon fick det. Men hela hjärtan har jag bara hittat en gång i dem, annars har allt varit en enda gröt vilket jag märkt att många illrar inte gillar att äta.

Jag tänker mig väll att de är som vilket våtfoder som helst, fast anpassat efter iller då. De finns ju sånt här för katter och hundar också så har svårt att tro att de skulle vara någon fara med det då det ändå är godkända varor och jag tycker själv det verkar levera bra här hemma särskillt då jag inte har tillgång till dagsgamla kycklingar osv.

Alwyn
2015-07-28 09:52
#6

Jag tycker det är himla synd att hon inte gillar den för jag tycker att innehållsförteckningen visar väldigt bra innehåll. De hela hjärtanen finns men de är inte många, kanske något enstaka per burk.

Annons:
RobinF
2015-08-01 11:05
#7

Det är förmodligen värmekonserverat, dvs att det inte är några konserveringsmedel i.

 håller med Nettan, kör på mush vaisto alternativt VOH*s frysta kattmat

That's a cat...Not a horse.

Upp till toppen
Annons: