Annons:
Etikettlänkar
Läst 1681 ggr
Sid&Selda
2015-06-24 01:08

Bästa nätbutiken

Vilken är den bästa nätbutiken för foder och annat till illrar?

Annons:
Rebellkatten
2015-06-24 10:51
#1

Vildatassar.se för foder, de har det bästa illerfodret. 
zooplus.se för smilla vitaminpasta eller gimpet vitaminpasta

FerretCrow
2015-06-24 17:14
#2

zooplus helt klart. torrfoder beställer jag från utlandet och barf från barf.bengalkatt.nu  har även kontakt med jägare och hönsuppfödare

Sid&Selda
2015-06-25 14:07
#3

Tack för svar  🙂

Sid&Selda
2015-06-25 14:10
#4

Vilket av torrfodren på zooplus är det bästa för iller?  Jag köper nu Orijen i den lokala zoo-butiken.

Rebellkatten
2015-06-25 15:48
#5

Inga utav dem på zooplus.. 

Jag blandar det här http://vildatassar.se/index.php?route=product/product&path=25_31&product_id=143 med orijen.

FerretCrow
2015-06-25 18:15
Annons:
kredka
2015-06-26 11:44
#7

Nu ska jag komma hit och vara tråkig och påminna att om man importerar foder från annat eu land även för endast eget bruk är man anmälningsskyldig till jordbruksverket vilket går att läsa på deras hemsida :) bara en liten påminnelse så ifall det blir nåt problem med foder ska man inte få problem.

Välkommen till ferretplanet.se :)

FerretCrow
2015-06-29 17:30
#8

#7 jag tror knappast man som köpare privat måste vara ansvarig för det när du handlar från exempel zooplus.se för isf gäller ju samma om man handlar i din butik ;)

kredka
2015-06-30 09:09
#9

#8 skrev ju tydligt att det gäller vid import av foder?? Du länkade till en tysk hemsida med säte i tyskland för att visa vilket foder du kör - om du beställer också därifrån måste du anmäla detta till jordbruksverket då det är import och det finns regler för detta. Jag som företagare som importerar foder har anmält foder anläggning, betalar årlig avgift, får skicka in rapporter och får kontroll av min anläggning. Det är därför man behöver inte anmäla när man köper från mig få det är redan fixat. Skulle man vilja beställa själv direkt från tillverkaren får man ta och anmäla det enligt jordbruksverket :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

FerretCrow
2015-06-30 16:12
#10

#9 jag länkade till tillverkaren där info står om dom fodren jag kör på bara för där står bäst info.

Grodan
2015-07-05 21:10
#11

Det finns en del riktigt härliga illerbutiker, men som jag inte handlar från. Jag är lite torsk på Marshallprodukter, så jag kan fönstershoppa lite på en del ferretstores online som har balla illergrejer. (Hade så gärna handlat special-iller-toalådor o annat skoj, men har inte råd med det.)

Torrfoder + vitaminpasta köper jag från zooplus.

Strö till toalådan har jag nu börjat handla på Willys och Granngården, då zooplus gjorde om sin sand och den inte alls luktar gott längre. Dessutom var paketen ofta trasiga (sand läckte ut) och närbutiken tyckte inte heller om att hantera mina paket med 30 kg sand (köp 2 och spara x kr). Nej, jag får INTE leverans till dörren här! Så jag köper billig skitsand från Willys och papperspellets från Granngården.  Pälsarna vill inte ha sand på tassarna! Så jag har sand i botten o papperspellets över. HM går oftare på lådan nu.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: