Annons:
Etikettberättelser
Läst 1346 ggr
Fluffinen
5/29/15, 9:01 AM

dåligt bemötande av kollektivtrafik

Jag blev så otroligt dåligt bemött av busschauffören idag när jag hade med mig Molly. Först stöter man på trevliga gamla tanter som undrar vad de e för något är allmänt nyfikna och Trevliga. Då blir man ju glad när man får prata lite om sin pälskling. Så senare när vi kliver på bussen så är de första chauförren säger "usch vilket vider du har där, sånna där brukar vi slå ihjäl" och först blir jag paff o bryr mig inte mycket om de utan försöker skratta bort de lite och frågar om jag ska sitta på över eller undervåning. Varpå han först svarar på frågan, sen säger att han tycker hon ska ligga i bagaget (lastutrymmet) på sidan av bussen. Jag vill ju inte att hon ska ligga där för de är kallt o dragit, låter mycket och hon o transportburen skulle glida runt överallt eftersom jag inte kan spänna buren på något sätt. När jag då säger nej jag vill inte ha henne där, tycker han de är dumt o frågar varför inte det, den tar väll inte skada av att ligga där i någon timme eller vars ni nu ska. Jag blev upprörd o sa nej jag vill att hon åker med oss om de händer något, srn va de nog med de ohan bara svara ja de är nog inte alltid du får ta in en sån där på bussen ska du veta. Då fick jag nog o gick upp i bussen o satte mig. Är det bara jag som övereagerar eller var denna busschaufför väldigt oförskämd? Tidigare har jag inte stött på nått sånt här men de kanske bara är för att de inte ser vad för djur det är? Tycker han kom med många onödiga kommentarer, nu undrar jag om ni upplevt något liknande när ni rest med eran iller i kollektivtrafik? Nu förutsätter jag väll att de flesta illerägare har bil att transportera med men någon kanske har rest på annat vis nångång?

Annons:
JossanH
5/29/15, 11:35 AM
#1

Extremt dåligt! Du skulle frågat om dom även ber de som har hundar och katter med sig att ha dem i lastutrymmet! Jag skulle också bli förbannad!

Sajtvärd på Iller.ifokus

VeronicaKahlbäck
5/29/15, 2:19 PM
#2

Sjukt dåligt! Rapportera till bolaget så kanske han åtminstone får en tillsägelse… Nu har jag bil men första åren med iller åkte vi regelbundet tåg och buss, flera ggr i veckan. Aldrig några problem utan oftare att personalen tyckte det var spännande!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Fluffinen
5/29/15, 9:10 PM
#3

Ja då var de inte jag som bara var lite överkännslig. Tycker de är så onädigt av en chaufför som ska vara en sorts servicepersonal att yttra sånna saker. Funderade på att skicka in en anmälan till bolaget men jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller vad de ska hjälpa. 

Sämre blev det när vi skulle kliva av bussen och han dumpade av oss i de leriga o branta diket istället för själva busshålsplatsen som bokstavligt talat låg 5 meter framför. Förstår inte alls varför han betedde sig på detta vis och var inte alls nöjd med honom och hoppas jag slipper åka mer buss med den personen igen.

illernettan
5/30/15, 9:47 AM
#4

Låter som att chaffisen hade en dålig dag vilket inte ursäktar hans beteende. Har åkt både buss och tåg med illrar och det har aldrig varit några som helst problem.  Har haft med mig både  illaluktande okastrerade hanar och kastrerade illrar. Oftast har personalen blivit nyfikna och stannat till och frågat lite. Även medpassagerare har blivit nyfikna och frågat. Tycker illrar är en bra samtalsöppnare :-)

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

LindaBlue
6/13/15, 4:08 PM
#5

Jag tycker också du ska rapportera det till bussbolaget, om inte annat kan han ju få höra att han inte betett sig okej. Om någon som inte vågat stå på sig faktiskt lagt sin iller i bagageutrymmet kunde det ju slutat illa om buren vält runt en massa med.

Sid&Selda
6/24/15, 12:23 AM
#6

Sånt skall man inte tåla. Skicka en skriftlig klagan till bolaget som är saklig men direkt.

Annons:
WolfFire93
7/8/15, 6:13 PM
#7

Ursch vilken hämskt otrevlig person! Han borde få sig en rejäl tillsägelse!

Anmäl absolut, det är viktigt för dem att veta vad deras anställda gör när dem inte ser.

Fluffinen
7/9/15, 12:57 AM
#8

Jag kan ju meddela att en anmälan gjordes och bolaget bad om ursäkt och jag fick ett månadskort gratis av dem och sa att de skulle försöka hitta åt denna och prata med honom. Nu har jag faktis inte sett denna busschufför på dem här bussarna numera.

illernettan
7/9/15, 9:11 PM
#9

Härligt 🙂

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

VeronicaKahlbäck
7/10/15, 11:19 AM
#10

#8 Så bra! Avskyr när personer är orättvisa…

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Upp till toppen
Annons: