Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1339 ggr
linda.danung
5/18/15, 1:04 AM

Fodervärd till Illern Vilse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Många har nog mött eller hört om mysponken och överlevaren Vilse.  Jag har privilegiet att få vara en del av hans familj. Vilse har en särskild plats i mångas hjärtan. Sedan han kom till mig förra påsken har jag satsat på att ge honom den "pension" han förtjänar. Och som vanligt har Vilse gett mer än dubbelt så mycket kärlek tillbaka. Han är liksom motsatsen till en dementor! 

Vårt liv har förändrats på gott och ont. Min partner är placerad på utlandstjänst i Singapore sedan årsskiftet och jag planerar att göra honom sällskap till höstterminen och då studera på distans. Vi kommer att flytta tillbaka till Sverige januari 2017. Resten av fyrfotingarna i vår familj har flyttat till svärmor; bordercollien Moses och skogskatten Nico. Nu letar vi utanför vår vänkrets efter Vilses plats. 

Vilse kom till mig via Cecilia och han borde vara runt 5-6 år idag, Följ länken där finns  mer historia kring detta glädjeskutt till iller.

http://iller.ifokus.se/discussions/4ff1cb8388f4725f0e041906-vilse-soker-hem 

Fortfarande den snällaste och busar mest genom att vända på mattor, leka tunnelgrävning i sängen och gör sina krigsdanser och rumpnissekuttrande! 

Bits lika mycket som en dammråtta (alltså aldrig). Nafsar i sockan ibland för lek, men pausar och ber snabbt om "ursäkt" med ögonen om det råkar klämmas lite hud mellan sockan och tanden^^ Tuggar inte på kablar eller krafsar krukor, men allt som är stängt som går att komma in i, det ska givetvis upptäckas och invaderas (resväskor, handväskor, byrålådor ja, som alla illrar). Verkligen hur go som helst. 

Vilse vet vad lådan är till för men trotsar om den inte töms enligt hans standard. Det är säkert något som går att träna bort helt och hållet, bara att jag garanterat har "curlat" honom genom att rensa så fort som möjligt. 

I dagsläget är han kemiskt kastrerad, vaccinerad och försäkrad. Han fick sitt nya implantat i februari. Han finns i Uppsala.

Vilse förtjänar att få landa tryggt och kärleksfullt i ett hem som till en början kan tänka sig att vara fodervärd och omfamna honom tills vi flyttar hem igen. Men också, med Vilses bästa i tankarna, om han trivs och hemmet vill, med möjlighet att han stannar och får sin pension i lugn och ro utan fler flyttar.  Med illerkompisar eller utan går nog bra vilket som, vi provar oss fram och ser vad som fungerar bäst.  

Cecilia (medlem: ceciliaolucifer) finns med och vakar över Vilse och kommer också vilja ha kontakt med hans nya hem. 

Han må ha silvergrått på bakbenen men har massor av energi än:

https://apps.facebook.com/magisto/video/OgdGNVgNQi1sXkRnCzE?fb_ref=l0vsm1o0a1c0f

Maila mig på linda.danung@gmail.com

Berätta om er själva. Vad kan ni erbjuda Vilse? 

Allt gott!

Annons:
Radomila
5/18/15, 7:58 AM
#1

Jag hade så gärna provat på att föra ihop honom med min lilla tjej, men jag tror inte att min kille skulle vilja köra så långt som till Uppsala för det. :( han verkar ju helt fantastisk den här lille krabaten!

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

Radomila
5/18/15, 5:25 PM
#2

Annars hade det nog fungerat bra här. Har hund, katt och en Iller i hemmet redan. De går alla jättebra ihop och illern är jättelugn och snäll. Är sjukskriven på heltid så ägnar mycket av min tid och energi på mina djur. det är som sagt avståndet som är problemet.

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

linda.danung
5/19/15, 12:43 AM
#3

Det var fint sagt av dig Radomila. Avstånd är inget hinder för min del. Jag gör det som krävs av mig för Vilses bästa. Du får gärna höra av dig via mail dock för mer kontakt då jag ej är inloggad här så ofta. :) Vh Linda

Radomila
5/19/15, 3:37 PM
#4

Skickade ett mail till dig :-)

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

Radomila
5/19/15, 11:22 PM
#5

Hoppas att det kom fram. Har letat efter en kompis till min tjej ett tag, och även om vilse bara bor tillfälligt så låter han som en kamrat med gott inflytande. Någon som kan lära min lilla tjej att kompisar av samma sort inte är farliga. Hoppas mitt mail kom fram, som där var sagt så är vilse välkommen att bo här så länge han vill och han skulle här endast få det bästa. (Djur är mitt enda intresse så, haha, alla mina "fritidspengar" sånt man annars lägger på sig själv, hamnar i djurkassan :). )

Regnbåge2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.Regnbåge

linda.danung
6/1/15, 11:53 PM
#6

Vilse har efter mycket om och men landat i ett tryggt hem. Tack till alla som har hört av sig å Vilses vägar. Nu håller vi tummarna allihopa!

Annons:
Madde
6/4/15, 9:48 PM
#7

Vad kul att det har gått bra. =) 

Låser tråden. 

Mvh Madde // Medarbetare

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: