Annons:
Etikettkunskaps-trådar
Läst 1316 ggr
Fluffinen
4/12/15, 11:13 AM

Kattställnigar, bra eller dåligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har försökt kolla efter trådar där de finns folk som har kattställningar med flera plattformer och klösträd, men sökandet har inte vart så lyckat. Eftersom jag har ett hörnskrivbord som jag gjort om till en lekplats till min iller så funderade jag på om man kunde ta in våran förra katts klätterställning som den kan få leka på. 
Min fundering är om den kan vara farlig för henne? Alltså att hon lätt ramlar ner och slår sig rejält. Den är nämligen relativt hög, men de är iof skrivbordet också och därav mina funderingar på om de är en dålig ide att ha det här eller kanske är de så att de är jätte uppskattat av illrar annars? 

Bilden visar vilken ställning jag har och den har måtten H 165 x B 84 x D 88 cm

Annons:
FerretCrow
4/12/15, 2:15 PM
#1

Jag har haft ställningar till mina utan problem men har hållt mig till dom lägre modellerna. illrar är inte alltid så duktiga på att hoppa och klättra som katter så man får tänka på att dom skall ta sig upp lätt på alla våningar.

FerretCrow
4/12/15, 2:17 PM
#2

http://www.kattlagret.se/Trixie-Kl%C3%B6sm%C3%B6bel-Malaga Denna modell hade jag i flera år och dom älskade den =)

Fluffinen
4/12/15, 2:54 PM
#3

Åh va fin den var! 

Det var lite de jag tänkte, tänk om hon skulle falla ner :/
Hmm… Kanske skulle kunna montera ner bädden som är högst upp och ordna någon slags bro/rör mellan den andra sovpuffen och "huset " och plattformen. De kanske skulle funka bra? 
Kan väll prova så får jag vakta när jag ser hon vill försöka leka känns ju lite bättre o veta att de finns de som haft liknande åtminstone!🙂

kredka
4/12/15, 4:20 PM
#4

Jag hade en sån stor ställning och illrarna älskade den, den enda problemet med sådana är att de går inte att tvätta och mina illrar slarvar gärna med lådan och då kom det en och annan "olycka" på trädet som började lukta hemskt efter ett tag. Sen så självklart river de massa så såna saker är inte långvariga hos oss…. köpte ett mindre grej i sån stil från zooplus som de fick i julklapp - första månad fanns det ingen intresse för leksaken och idag är den redo att kastas… tjooho.

Välkommen till ferretplanet.se :)

FerretCrow
4/12/15, 4:31 PM
#5

för att hålla dessa ställningar rena gäller det att ofta dammsuga dom och sedan är ett tips att man införskaffar möveltvätts spray

Fluffinen
4/12/15, 7:17 PM
#6

Tack för tippsen! Jag ska försöka se till att hon vill använda lådan istället för trädet, men de klart olyckor händer lätt. ska kolla in sprayen du nämde #5 annars får man väll lista ut något smidigt sätt att ordna det på.

Annons:
kredka
4/13/15, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

3 månader efter inköp…

Välkommen till ferretplanet.se :)

kredka
4/13/15, 11:38 AM
#8
komigentamlina
4/13/15, 11:50 AM
#9

Kan även säga att vår var nerkissad, nerbajsad (aka bara stank) & var itusliten här & var.. Den överlevde knappt en månad här.. En liten varning bara :)

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

Grodan
4/16/15, 11:11 PM
#10

Jag har haft. Haft. Bytte klädsel två gånger sen orkade jag inte. Jag tittar på dem ibland, men väljer bort dem. Det måste vara lätt att tvätta…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Fluffinen
4/16/15, 11:26 PM
#11

Ja jag har ju äntligen fått hem min lilla Molly nu och har låtit kattställningen ligga kvar i källaren. På skrivbordet som jag har nämnt har jag ju klätt in alla hyllor med olika filtar o halsdukar o så, hon har inte haft en olycka än så länge utan bara gått på lådan. Men nu har jag inte haft henne hemma mer än ett dygn så får väll se hur det ser ut de näst kommande två veckorna. Om hon fortsätter sköta sig så här så kommer jag nog plocka upp ställningen åt henne.

Bebsii
4/17/15, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag tycker det går hur bra som helst, min tjej är kanske sämst på att använda sin toalett, som tur är sker det inga olyckor på mjuka material, bara golvet. Och hon älskar sitt träd :)

RobinF
4/19/15, 11:46 AM
#13

Jag körde på två enkla klösträd på ca 60cm, som jag ställde bredvid varandra och knöt fast en hängmatta imellan, det var riktigt uppskattas. Stoppade även in några filter i lådorna på klösträden, vips så hade man 3 nya sovställen :)

That's a cat...Not a horse.

Annons:
Nussen
5/7/15, 5:17 AM
Fluffinen
5/7/15, 8:37 AM
#15

Åh tack för svaren alla! 
Vi  upptäckte ju att våran tjej är en riktig liten klätterfia så vi tog upp ställningen och den var riktigt uppskattad av henne som alltid vill klättra så högt upp som möjligt! Har inte hänt några olyckor än o känner inte av att den luktar än men de kommer nog snart med tanke på hur flitigt hon använder den.

FerretCrow
5/7/15, 8:39 PM
#16

#15 tvätta med möbetvätt varje gång ni städar så håller den sig länge

Upp till toppen
Annons: