Annons:
Etikettuppfödare
Läst 1565 ggr
Feliiciia
4/7/15, 5:11 PM

Valpar?

Hej jag tänkte skaffa illrar nu till sommaren, och jag undrar om nån planerar en kull nu till sommaren. Det är ett litet plus om kullen är leveransklar till juni, men det spelar inte så stor roll. Tacksam för svar:)

Annons:
Feliiciia
4/7/15, 5:11 PM
#1

Glömde att skriva att man gärna får skriva vart man finns också om man planerar en kull. :)

Madde
4/7/15, 5:55 PM
#2

Det bästa du kan göra är att du själv kontaktar olika uppfödare. Då det är så att vissa uppfödare har väntetid beroende på hur många illervalpar de får i kullen. 

Sen är det ju bra om du berättar om dig själv, vem du är, vad du har för erfarenhet och om du kan tänka dig att åka land och rike runt för en liten valp mm.

Uppfödarlista

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Feliiciia
4/7/15, 7:06 PM
#3

Okej, tack då vet jag. :)

Feliiciia
4/7/15, 7:09 PM
#4

Har ingen illervana sen tidigare men är väl påläst. Ska flytta nu i maj och då kommer jag kunna illersäkra lägenheten från grunden. Om jag är beredd att åka till tex Norge eller Finland det är jag inte så säker på, bor hemma och min mamma har inte så stor lust att köra till Norge eller Finland.

Feliiciia
4/7/15, 7:12 PM
#5

Glömde skriva att jag har extremt korta dagar i skolan så mer än halva dagen kommer dem ha sällskap. Kommer även åka hem från rasten och umgås med dem i typ 20-30 min under förmiddagen.

JossanH
4/7/15, 11:07 PM
#6

Då föreslår jag att du och din mamma åker och hälsar på någon med iller så att inte någon av er får en chock när ni väl skaffar iller sedan. Det är en sak att läsa, en helt annan sak i verkligheten :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
komigentamlina
4/8/15, 1:35 AM
#7

Kan ha missat det men vart bor du?

Om du vill ta en roadtrip till Skåne så är vi iaf ett gäng här. Vi har två här hemma & min granne har tre! Dock bara hanar men några städer bort finns en hona & en hane dessutom :) (om ni vill träffa illrar irl först)

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

Feliiciia
4/8/15, 8:10 AM
#8

#6 Var på husdjursmässan nu i vintras och träffade en iller. #7 jag bor i Örebro.

Madde
4/8/15, 12:36 PM
#9

#8: Det finns illrar i örebro. Jag har tyvärr ingen kvar men känner till några som har det. Så vill du träffa illrar är det nog inga problem.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Feliiciia
4/8/15, 12:39 PM
#10

Okej vad bra! Tack så hemskt mycket. :) trodde det inte fanns nån med iller i Örebro.

Katstad
4/8/15, 1:28 PM
#11

Vill ni hälsa på illrar så finns vi i Katrineholm, ca 10 mil ifrån Örebro om det skulle vara intressant. Bara att höra av sig :)

animal-lover
4/8/15, 8:02 PM
#12

Jag och mina pälsar finns i Västerås :)

Feliiciia
4/8/15, 8:30 PM
#13

Ok, tack då vet jag:)

Annons:
SannaNolte
4/11/15, 9:15 AM
#14

Jag har 3 illrar och bor i Kumla , utanför Örebro . :)

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Upp till toppen
Annons: