Annons:
Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1372 ggr
jenniferriccius
11/10/14, 10:53 AM

Inhängnad/hage/avspärrning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte fixa en sån här men tänkte vart man kan få tag på sånt galler eller nåt bönar tips på material tänkte typ nån genomskinlig plast skiva kanske ge tips/bilder och vart man kan hitta de 😊

Annons:
FerretCrow
11/10/14, 11:07 AM
#1

24pets.fi säljer hagarna

JossanH
11/10/14, 12:51 PM
#2

Min gamla hage :) Som sagt finns hagarna i Finland men det dyker upp för försäljning här inne lite då och då. Inte så ofta dock, då de är ovärderliga för många illerägare. Du kan köpa träskivor och bara ett par av tex pvc-skivor eller plexi och borra hål i och fästa ihop med buntband.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fredrik85
11/11/14, 2:25 PM
#3

Finns lite olika lösningar allt beror på vad  du vill betala o göra. Galler i kylskåp o spisar passar utmärkt . Åk till närmaste återvinningsstation  nära stängning tid en vardag. Brukar ej vara mycket folk där då. Fråga eller bara gå dit folk ställer kylskåp o plocka på dig ett 20 tal galler. Sen är det bara att använd bunt band o fantasi.

wynomie
12/13/14, 7:06 PM
#4

Fast det är väl inte ens lagligt i Sverige att ha en iller instängd på en sådan liten yta som på bilden? Men du hade kanske tänkt dig större hage/inspärrning? :)

JossanH
12/13/14, 10:00 PM
#5

Nej, det ska ju förstås vara minst 5kvm om man ska ha illern så på heltid. Är den en tillfällig lösning är det rätt bra att ha. Som för mig (illern på bilden), då valpen var livrädd för dom andra och fick stryk i början.

Sajtvärd på Iller.ifokus

wynomie
12/14/14, 1:05 PM
#6

#5 Okej! Ja, det är ju helt förståeligt :) Måste bara fråga. Vad finns det fler för exempel som man kan behöva lösa tillfälligt med inspärrning, som på bilden? Jag har en bekant som nyligen skaffat sig en illervalp och som jobbar ca 4-5 timmar om dagen. Under den tiden låter hon valpen vara i en hage, men släpper sedan ut honom så att han får springa fritt i lägenheten resten av dygnet/natten. Hon säger att hon kommer ta bort hagen när hon litar på att han inte rymmer eller gömmer sig på konstiga ställen. Är det okej att göra så? Jag själv ser inte något fel i det som tillfällig lösning med tanke på att det är en valp, så länge illern har allt den behöver, men är det lagligt?

Annons:
JossanH
12/16/14, 11:49 AM
#7

När man åker bort och har med sig illrarna där det inte är illersäkrat, när man är på utställning, om man ska vara illervakt och illrarna inte går ihop, om en iller blir sjuk så att man har koll på den och den ska hålla sig lugn, när man får besök som är rädd för illrarna eller liknande. Är det en tillfällig lösning för en valp tycker jag absolut att man kan begränsa ytan i början om man är borta så korta stunder som 4-5 timmar. Men det är som nämnt ovan ingen bra permanent lösning, utan en tillfällig lösning till valpen blivit lite äldre. Är hon osäker på valpen så borde hon gå igenom sin lägenhet/hus ordentligt och se om den är illersäkrad, och kan den gå lös under natten så är jag ganska övertygad om att det går bra även på dagen :) det kan kännas lite läskigt första gången man låter dom vara lösa själva, men efter ett par gånger känns det lugnt igen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: