Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 859 ggr
FaileD
2014-08-19 19:14

Hur är det?

Hur är de att äga Iller?  Kan man jobba heltid och ändå äga Iller?

Annons:
FaileD
2014-08-19 19:25
#1

Läst att de bits. Bits dem hela livet eller bara i början?

VeronicaKahlbäck
2014-08-20 06:21
#2

Det går så bra att jobba heltid och ha iller, nu har jag iofs tre illrar som roar varann så vet inte hur det skulle fungera med bara en. Tror dom flesta illrarna uppskattar att ha en vän!
Man får helt enkelt prioritera tid med illrarna när man inte jobbar, vi har en lekstund på morgonen (undrar om grannarna undrar vad som händer runt fem på mornarna?) och sen har vi oftast någon mer genomtänkt aktivitet på kvällarna som promenad eller liknande. Jag är också bortskämd med en pojkvän som leker så fint med dom!
Fast två av tre här hemma är rätt osociala markerar dom direkt om dom känner sej åsidosatta vilket jag kan se som en fördel, då vet jag om dom tycker något är fel.

Vanligtvis är det illrarna som fått fel start i livet som blir sådär bitiga och ibland är det inte lätt att bryta det beteendet. 
Jag vet helt enkelt ytterst få vuxna illrar som är helt opålitliga utan att det finns en anledning.
Väljer man uppfödare med omtanke så vet man på ett ungefär vad man får hem och dom seriösa är ju såklart öppna med personligheter. Vissa valpar verkar vara en dans på rosor från start medans lika många får man arbeta lite med som med hundvalpar ungefär.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Upp till toppen
Annons: