Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 752 ggr
ssihn94
8/12/14, 6:56 PM

Söker omplacering eller valp

Efter 10 (!) års illerlängtande är nu förutsättningarna optimala, därmed börjar mitt och min sambos sökande efter en iller som vill bilda familj med oss! 

Vi bor i en tvåa på 46 kvm i Borås och har båda stor djurvana (katt, hund, råttor, marsvin, kaniner, kossor .. you name it!), det blir dock vår första iller. Han/hon kommer självklart få leva fritt i lägenheten men har även mysiga utrymmen att vara ifred på. 

Våra personliga preferenser är en hane åt det lite lugnare hållet samt av ljus färg (vi är helt kära i pastell). Hör gärna av er oavsett!

Vi är redo för illerns inflytt tidigast om 1-2 månader, men kommer välja med omsorg vilket ju kan ta tid, och ser gärna att vi får träffa pälsbollen någon/några gånger innan hämtning ❤️

Annons:
FerretCrow
8/12/14, 7:00 PM
#1

Dom flesta valparna är ju leveransklara redan då dom föds på våren. finns ju en tråd här samlad med olika uppfödare så en ide är ju att kanske kolla vad det kan finnas för skoj som paras nästa vår =) Lycka till i ert sökande. själv har jag bara en pastell hona kvar av mina valpar

ssihn94
8/12/14, 7:11 PM
#2

Det har jag koll på, därför klurar jag lite på omplacering då pojkvännen var ivrigare än jag trodde :)

FerretCrow
8/12/14, 10:32 PM
Artifex
8/12/14, 10:57 PM
#4

Har två illrar som behöver omplaceras en ljus hane och en mörk hona, tama och rumsrena :)

Artifex
8/12/14, 10:58 PM
#5

Finns i värnamo

ssihn94
8/13/14, 10:12 AM
#6

#4 Behöver de komma till samma hem? Läste din annons igår och blev superintresserad men tolkade det som att de vill komma till samma hem c: Vi tänkte skaffa en iller till att börja med nämligen :)

#3 Tack för tipset, ska kika!

Annons:
Artifex
8/13/14, 11:39 AM
#7

#6 Nej, dom behöver inte komma till samma hem eftersom dom aldrig umgås på det viset och har inte gjort heller, dom är väldigt olika i personligheten. En av dom är riktigt gosig och vill bara sova, ligga i knäet och mysa. Den andra är väldigt busig, hoppar jämt runt och delar ut massa pussar. Dom har levt ihop länge men jag skulle aldrig dela på dom om dom trivdes ihop, men dom sover inte tillsammans, leker aldrig tillsammans och har inget större behov utav varandra då dom mer bråkar än umgås. Ville bara påpeka också att pastellhanen går inte ihop med katt eller småhund. Honan gör det.

Artifex
8/13/14, 11:56 AM
#8

Ville tillägga också att hanen är mest passande som nybörjar iller då han är väldigt lugn, har fint temperament, aldrig någonsin bitits, rymmer inte ur selen och är mer för gos. Dock om du skulle vilja ha honom så skulle vi gärna vilja hälsa på han nån gång framöver. Dom har varit våra ögonstenar så länge och det gör riktigt ont att behöva  omplacera dom, men vi har inte längre det som krävs för deras trivsel och vet att dom kan få det bättre, dom förtjänar det bästa. Om du vill veta mer så kan vi prata över telefon :)

ssihn94
8/15/14, 10:33 PM
#9

#7 Åh, pastellhanen hade varit så perfekt om det inte hade varit för att han inte går med katter :( Vi har ingen nu men sambon vill ha en i framtiden så går han inte ihop med katter känns det lite dumt då vi vill ge framtida illern ett livstidshem.

Artifex
8/16/14, 2:03 PM
#10

Jaha det var ju synd:/ lycka till framöver!

eerikabergstrm
8/16/14, 8:58 PM
#11

Vill bara säga att honan som FerretCrow har kvar är super fin och go på alla sätt! Har hennes bror själv och två honor och tycker inte hanar är "lättare" än honor att ta hand om då våran första var en hona och är helt underbar:) hanar luktar ju något mer faktiskt! sedan kan jag även säga att hanen Tyson som ligger ute på blocket (som du fick länk till) är superfin och snäll då jag träffat honom också!

JossanH
8/16/14, 10:09 PM
#12

Jag är en sån som också föredrar hanar framför honor faktiskt. Bara är så. Och ang lukten så tycker jag att det ligger mer hos individen än hos könet. Har träffat både honor och hanar som luktat mer och de som varit i stort sett luktfria.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ssihn94
8/17/14, 5:51 PM
#13

Jag vill mest ha en hane eftersom både jag och sambon upplevt att vi kommer mycket bättre överens med hanar än honor när det gäller i princip alla djurarter vi träffat (utom tjurar, haha) så vi är lite fördomsfulla och prioriterar en hane även om precis alla djur är egna individer och enormt olika obundet till könet. Så det är inte något som har med hantering mm att göra utan helt enkelt våra personliga preferenser :)

Jag ska iväg och kika på en liten kille här i Borås imorgon så får vi se om han är något för mig :)

Annons:
ssihn94
8/18/14, 9:33 PM
#14

Hittat en liten kille som ska flytta hem till mig, admin kan därför låsa tråden! :)

JossanH
8/18/14, 9:53 PM
#15

Då hoppas vi på en presentation med bilder :D Låser tråden.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: