Annons:
Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1281 ggr
[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:08

Omplacering..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med sorgen i hjärtat jag lägger ut den här annonsen och måste ta det här otroligt tunga beslutet.. Jag har nämligen 2 jobb , ett på 24 timmar och ett natt jobb, då får min Wincent va hemma själv medans min vän kollar till honom , känns väldigt orättvist mot honom att han ska behöva va utan mig flera dygn när jag är hans matte och jag vet att han saknar mig väldigt mycket för när jag kommer hem blir de mys direkt när han springer fram i förhoppning över att det är just jag som kommer hem så kan kan få panikslicka sin matte o välkomna mig hem , så det känns orättvist mot honom att låta honom va själv så mycket då.. Den 17e September var jag och hämtade honom i Halmstad, han var min första valp så jag visste inte riktigt hur stora dom skulle va utan de man sett på bild och då är de inte lätt o jämföra men han hade ju inget hull på kroppen och vart väldigt undernärd med avklippta morrhår,matade på frollic, där bodde han i en liten kanin utebur med väldigt många andra illrar… Väl hemma var han som en liten piraya O högg efter allting, när han fick kyckling de va nog första gången för han högg efter de sen denna har han alltid älskat kycklingvingar, tiden gick o han vart större o morrhåren växte ut , han är rumsren till 99% enda gångerna han gör utanför är det för att de va för mycket bajs i lådan, Han är pastell tomte , men han har riskfläckar , tror han hör lite dåligt på vissa ljud o andra ljud kan han reagera väldigt mycket på , hörsel o syn är uppkollat när han var valp, och då var det bra. 23 juli sägs det att han är född men nu vet jag inte hur ärliga dom va mot mig, han har bara vart hos mig sen dess,han är chippkastrerad, och försäkrad hos Agria, han är fullt frisk, Han äter orijen det har funkat bäst, Han testar nya människor mycket precis som dom flesta andra illrar , mig har han aldrig bitit sen han var valp , busar man med händerna tar han knappt i, när han blir liiite hårdhänt säger man ajj o då slutat han genast och bara kollar på en o backar bakåt, däremot har jag lite problem med vissa gäster då han gillar deras strumpor ! Sen kan de va att dom börjar små springa iväg för dom blir rädda , men då kan han ta ett litet bett i strumpan ibland om han får chansen , Han älskar pussar o bli kliad på nacke/rygg rätt så hårt då lägger han sig som en hund , sen måste han återgälda genom o tvätta mig samtidigt brukar han göra , han biter inte i armveck eller någon annanstans de ända är strumpor , men han kommer givetvis testa dig , Sen gillar han promenader o lekar då poppar han för fullt , Han funkar med andra illrar då han bodde ihop med en annan som jag hade men som jag tyvärr fick ta bort pga sjukdom , sen han han träffat ca 3 andra och det har gått rätt så bra . Alla hans saker ingår, resten av maten som är kvar , lådor , kattsand, hus , filtar , sele, osv Jag stressar inte iväg honom utan kommer va väldigt noga med vart han hamnar , och om det inte funkar mellan er så ska han tillbaka hit , jag vill hålla kontakten mer er/dig som blir ny ägare. Gärna kunna träffa honom någon gång. Skriv gärna om ni undrar något mer så tveka inte o höra av er Ring helst 0761451588

Annons:
[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:09
#4

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:09
#5

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.

Annons:
[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

.

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

-

Guldheden
2014-06-16 14:50
#11

mitt hjärta smälter!

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 16:09
#12

11# ja han har smält mitt hjärta med :)

Guldheden
2014-06-16 19:17
#13

kommer ju leta en livskompis till min flax när brunsten är över, men det lär ju dröja om jag känner honom rätt, han gör allt på sitt eget sätt. hoppas du hittar ett bra hem till honom snart, annars finns jag kanske här om några veckor ;)

Annons:
[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 19:56
#14

13# jag har ingen brådska med att han flyttar , hemmet är det absolut viktigaste då jag inte vill att han ska flytta runt o vill gärna att han kommer till en "van" iller person o någon som redan har iller så han får en kompis då han mår bäst med det :)

Grodan
2014-06-16 20:00
#15

Vilken fin kille, hoppas du hittar ett bra och varaktigt hem till honom.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

JossanH
2014-06-16 20:06
#16

Hoppas han hittar rätt hem där han får leva resten av sitt liv :) Han var något av det sorgligaste jag sett som valp, men nu är han ju rund och fin som en Iller ska vara :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Miedl-Ohlsson]
2014-06-16 21:59
#17

15# ja han är kanon underbar :) hoppas jag kan hitta ett bra hem till honom , det får ta den tid de tar!:) 16# ja han va ju de :/ , ja det går hur bra som helst , vill ju ha kvar honom men det är ju bara taskigt av mig när jag jobbar så mycket :( han är Värd mer även om det bara skär i mitt hjärta han är ju trots allt allt ja har , min ögonsten..

Guldheden
2014-06-25 15:50
#18

hur har det gått?

Ferret.Lady
2014-06-26 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hej! Jag såg din kille på annons på blocket och kände igen Wincent härifrån. Jag och sambo har bestämt oss för att bli med illrar igen då min älskade kille Vincent gick bort förra året. Vi flyttar från England till Örebro nu i helgen och är fullt utrustade för "carpetsharks". Att han delar namn med min lilla bästis gör ju inte saken sämre. Så jag tänkte bara lämna en liten notis här ifall han fortfarande söker ett hem, vi är vana och har ett sunt tänk när det kommer till aktivering och livsstandard för djur.

(Bild på min kära Vincent nedan. Han gillade att vara med i stallet (dock utom räckhåll för hästhovar) )

[Miedl-Ohlsson]
2014-07-21 11:55
#20

Hej han finns kvar då jag än så länge då jag försöker hitta rätt hem :)

Annons:
[Miedl-Ohlsson]
2014-07-25 05:16
#21

Tråden kan låsas

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: