Annons:
Etikettförsäkringsfrågor
Läst 2670 ggr
[Samboni]
11/22/13, 1:16 PM

Agria täcker inte behandling för binjuretumör?

Hej alla Pälsklings-älskare!

Min treåriga hona fick nyligen bekräftat binjuretumör på vänster binjure. Hon hade på mycket kort tid tappat ordentligt med päls på ryggen. Det gjordes ultraljud och diagnos ställdes ganska snabbt.

I samråd med veterinären valde jag att behandla med chip.

Gjorde en direktreglering, och fick hem pappren några dagar senare och blev väldigt förvånad. Där står nämligen att Agria inte täcker behandling med suprelorinchip.

Mer exakt stod det "Ersättning för suprelorinchip lämnas dock inte då det inte finns någon medicinsk indikation som visar att detta är en beprövad behandling vid denna sjukdom."

Det kändes lite wtf? För om jag inte har blivit helt senil så finns det väl medlemmar på denna sidan som fått detta täckt av Agria? eller har  jag helt fel?

Snälla svara om du har erfarenhet av detta. Alla tips och råd med hur jag bör gå vidare med detta eller inte uppskattas stort.

Kram på er.

Annons:
JossanH
11/22/13, 5:32 PM
#1

Jag kan inte på rak arm svära på att jag fått ut på försäkringen gällande chippning som behandling för binjuretumör. Har bara satt in ett sådant, i det syftet, på Skit och han opererades också så möjligen hade jag redan nått taket på honom (ultraljud + operation på ca 9000:- ) då chippet sattes in efter operationen på en annan klinik. Jag tror förloppet var sådant, svårt att minnas exakt när det var några år sedan..

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
11/22/13, 5:42 PM
#2

Puttade upp "ni som har chipkastrerat" Ser att jag visst gjorde ultraljud och chippade samtidigt och sedan opererade på annan ort. I den tråden har iaf andra fått tillbaka på chipp pga binjuresjukdom.

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
11/22/13, 7:06 PM
#3

Ja det är väl operation agria vill ersätta. men kan du inte be din veterinär skriva ett intyg då denne tipsade om denna behandling?

Ceciliaolucifer
11/24/13, 11:27 AM
#4

Chip räknas som medicinsk behandling och Agria står inte för kostnader för mediciner. Skulle vara intressant och veta om Agria hade stått för det om du hade haft tilläggsförsäkringen "medicinskt" tillägg.

JossanH
11/24/13, 12:13 PM
#5

#4 men det är ju något som agria har ersatt tidigare.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
11/24/13, 9:02 PM
#6

#5 I vissa fall, andra inte, dem har inte haft tydliga regler för det innan .

Annons:
[Samboni]
11/27/13, 1:01 PM
#7

Tack för alla svar. Detta kommer förhoppningsvis att lösa sig.

Har kollar igenom den andra tråden också, tack så mycket.

enbartmalin
11/29/13, 9:23 PM
#8

Jag har fått ersättning för det.

Hälsningar Malin

Upp till toppen
Annons: