Annons:
Etikettallmänt-om-iller
Läst 1127 ggr
ekarismaa
2013-10-20 11:55

Lekar!

Hej ! Vet ni någon rolig lek man kan köra med sin iller?! Skulle varit kul att leka någon ny lek Me henne !

Annons:
JossanH
2013-10-20 19:26
#1

Jaga handdukar. Lägga alla möjliga saker (köksredskap, bollar, godis) i en vattenbalja. Knyta fast en leksak i ett snöre. Dra ett badlakan/filt på golvet så att illern kan åka med. Hjälpa till att bädda i sängen när man rystar täcket över illrarna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bogey
2013-10-21 10:58
#2

Den ena av våra gillar bollar. Leka/spela med pingisboll brukar vara kul när hon är på humör. Jagar och brottas med dem och ibland skickar hon dem år mitt håll. Då står hon och väntar på att jag ska skicka tillbaks dem. Gärna med lite stuts så hon får jaga lite.

Alternativt jaga tennisbollar men där blir det inget "spel" utan dem ska man springa och gömma. 

Den andra av våra illrar gillar att samla på tomma toarullar.

Göra trick. Lite pyssel och tålamod krävs men är även bra mental träning för illern som får fundera på vad du vill att den ska göra. Hitta ett favoritgodis att använda som "motivator" då en iller till skillnad från hund inte vill vara husse/matte till lags utan kör mer enligt metoden "what's in it for me?"
Båda våra kan göra 'snurra', 'rulla runt', 'vacker tass', 'stå fint' och 'hoppa' över hinder/armen.

Rebellkatten
2013-10-21 14:35
#3

Nu när det inte är så varmt så man vill ha vatten över hela golvet har vi fyllt en ikealåda (sån låg trofast-låda som man kan ha som toalåda) med bollar och blandat.  Ibland slänger jag i lite godis så de har nåt att leta igenom när de har tråkigt. 

En av våra har också ett stort gosedjur att slåss med när ingen annan vill leka.

Upp till toppen
Annons: