Annons:
Etiketterfotonfilmer
Läst 1418 ggr
JossanH
2006-12-07 21:53

mitt illerrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på mitt illerrum!

Så här ser det ut när man kliver in. Dörren används inte, vi har gjort en grind istället som dock alltid står öppen när vi är hemma.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
JossanH
2006-12-07 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

precis vid ingången står en liten låda med ett täcke och en liten transportbur med en hängmatta som för tillfället är favorit sovplatsen! Där står också en stor täckt toalett.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2006-12-07 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bredvid toaletten står den stora buren. Där finns det gott om hängmattor o andra sovställen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2006-12-07 21:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är buren mer framifrån

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2006-12-07 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

i hörnet är myshörnan.. det värsta är att det blå lurvröret börjar bli sunkigt.. men det kostade bara 149.- så det får hålla så länge det går! Det är ofta någon som sover där!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2006-12-07 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

längst in i rummet står ett hus som david byggt åt illrarna. det är två våningar högt och har hål som ingångar på sidorna. Dexter använder det som skattkammare! Här ligger typ alla gosedjuren och plingbollarna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
2006-12-07 22:03
#6

vad fint dom har fått det . dom måste mysa ordentligt

Annons:
holtz
2006-12-07 22:06
#7

ja det var verkligen jättefint och kreativt =)

JossanH
2006-12-07 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

sen har vi ju matsalen. har man ont om plats för att lagara alla dessa grejer man samlar på sig så är det perfekt att placera ut dom i illerrummet. Som kaninburen. och det har varit så skönt att ha burbotten där! För det första så använder triton vattenskålen som badkar och för det andra så låg det alltid fodersmulor i hela lägenheten. men inte nu längre! =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2006-12-07 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

sen har vi favorit röret där triton gillar att gömma sina saker.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
2006-12-07 22:11
#10

tack, ja, dom gillar rummet iaf. sover nästan alltid där inne även att det finns en massa andra ställen att mysa på! =)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
2006-12-07 22:36
#11

Ditt rum är riktigt mysigt Jossan.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

alda
2006-12-07 22:40
#12

Rena iller-paradiset!!

Vet du JossanH eller någon annan var man kan få tag i lurvtyger (helst med internetbutik)?

Jag har bl a letat efter tyg med tassmönster på hur länge som helst?

JossanH
2006-12-07 22:57
#13

jag köper ju allt lurv i vanliga tygaffärer… kan aldrig hålla tassarna i styr när det ska göras inredningar! =) handla, handla, handla!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Missy
2006-12-08 00:00
#14

Å vilken lyx med eget lekrum, önska vi hade haft ett rum till så jag hade kunnat gjort ett sånt till Chibby. Perfekt tror det är en jättebra ide att ha något eget till dom om man har så många rum visserligen så dom kan gå därifrån till resten av lägenheten eller huset men just så dom kan ha rätt ljus och temperatur förhållanden och så

Tesan
2006-12-08 00:08
#15

Snacka om lyx!

Nu får ja massa roliga ideer, när vi flyttar till våren kommer ett rum att bli iller-rum!

Jätte fint o mysigt du har fått ordning på det!

JossanH
2006-12-08 21:33
#16

illrarna bor ju där med en spjälad grind i dörrhålet under natten o när vi jobbar.. Och under denna årstid så är dom ju nästan där dygnet runt då dom bara sover o sover hela dagarna!Räcka ut tungan Ungefär en gång varannan månad så möbleras det om och lite av grejerna byts ut till andra grejer som nu ligger undanstoppade.

Jag sa hela tiden, när jag o min pojkvän skulle flytta ihop, att vi var tvungna att flytta till en trea så jag hade nån stans att ha alla illergrejer… David var mäkta glad när datorn inte hade nån plats men att illrarna hade ett eget rum! hehe, men det har ju löst sig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

skitminken
2006-12-08 23:06
#17

tänk om man ändå våre en iller, vilket paradis..

Sara
2006-12-09 13:06
#18

Vart är det blå röret som är "knutet" köpt? Vad är det för sorts rör?

Sara

JossanH
2006-12-09 19:48
#19

#18 jag vet tyvärr inte då dom skulle slänga det på jobbet men då fick jag det istället! Det är verkligen ett kalasbra rör! Det är rörligt men inte "sladdrigt" och det har en bra diameter så att även tjockisar kan krypa igenom! Såna rör använder vi på jobbet som en "slang" mellan byggnad och kontainer när vi packar ost. De påsar som blir skräp sugs ut genom röret direkt i skräpet. Så antar att det går att köpa på byggvaruhandel eller någon större affärskedja som säljer allt till huset.. men det är verkligen jättebra! Ska höra mig för vart det är köpt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
2006-12-09 21:26
#20

#19 Mhm.. Här hemma kommer nämnligen inte grabbarna in i sitt rör.. Så det behövs ett större. Skrattande

Sara

Annons:
JossanH
2006-12-09 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Min pojkvän trodde att det kunde vara någon form av ventilationsrör.

Bild: Så här stort är det i jämförelse med Triton.

Sajtvärd på Iller.ifokus

LeeLoo
2006-12-10 03:10
#22

Mycket fint & trevligt illerrum! LägenhetsParadiset för iller!

Smeagol
2006-12-11 20:05
#23

Gud villket härligt illerum du hade Jossan!! Nu blev man inspererad=) Vill oxså ha så där mysigt. De är ett helt projekt för mig att bara få i ordning illerburen så som jag vill ha den.

JossanH
2006-12-11 20:09
#24

haha, tack! jag älskar att gölra saker till illrarna! det är roligare än saker till sig själv!Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alwyn
2006-12-11 22:14
#25

Det är en massa tyger där Jossan, tvättar du allt det ofta? :P

JossanH
2006-12-11 22:26
#26

jag har 3 inredningar till min utställningsbur.. Just nu är det bara en salig blandning av lite av varje… men, men, jag är igentligen lite dålig på att tvätta illergrejerna men det är alltid en liten hög varje gång jag tvättar själv. Eftersom dom sover på så många olika ställen så blir det inte så sunkigt speciellt fort… jag brukar tex ha filtar i hängmattorna så blir filtarna skitiga först så kan man bara byta o tvätta dom så slipper man ta ner hängmattan direkt.. men idag har jag bytt en massa! Kände att illrarna luktade så mycket iller o då var det dags för tvätt! Mitt problem nu är hur jag ska få det lurviga blå röret rent! Det går ju inte att tvätta!!!

Bör jag ens nämna att jag har en hel garderob fullsmockad med filtar, badlakan, hängmattor och ja, allt tänkbart till illrarna! Jättesmidigt att det alltid finns nåt rent att byta med!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: