Annons:
Etiketterfärgpälsteckning
Läst 1256 ggr
dima
11/3/08, 12:14 PM

Utbytt iller!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi satt och tittade på bilder på våra små busar och efter en stund frågade min sambo! Har du bytt ut Shenzi? Titta vad ljus hon blivit! Åhh när jag kikade på gamla och nya bilder så har hon ändrat färg ganska mycket! Är det fler som har bilder på hur era illrar ändrat färg?

Annons:
dima
11/3/08, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

nytagen bild! =)

dima
11/3/08, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ute!=)

Norrskenets
11/3/08, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Rasmus när han va lill liten

 

Norrskenets
11/3/08, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och nu, ser inte ut som samma Rasmus hehe

dima
11/3/08, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

JAAAAA… Vi får en rasmus vi med!!! Ha ha.. Han har verkligen förändrats!

Måste bara bifoga min sambos sons teckning av rasmus! Han tyckte han va så söt så vela oxå rita av honom.. Kan man vara sötare.. Dennis.. P.s han är 11 år.

Norrskenets
11/3/08, 12:43 PM
#6

#5 hehe ja man skulle inte kunnat gissa att det va samma iller om det inte hade vart för dom vita fläckarna i masken=)

Naw va sött, hälsa honom att Rasmus vart jätte glad för bilden.       Så otroligt duktig för att vara 11år, jag kan inte rita iller sådär bra ensFörvånad

Annons:
JossanH
11/3/08, 12:56 PM
#7

Ja, vinterpälsen kommer alltid o tar med hälften av pigmentet.. Antar att det är för att matcha snön.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

dima
11/3/08, 1:05 PM
#8

#6 jag ska hälsa pojken! Han är duktig men han sitter ofta med mej och tränar på att rita tycker det är jätte roligt!=)

#7 Ja, men det ser så roligt ut!=) Och Ting har inte ändrat färg nämnvärt så Shenzi ser gråhårig ut! Men det gör inget för vi blir oxå gråhårig av Tingeling!=)

sotlynx
1/2/09, 2:56 PM
#9

Hej på er! Jag har råkat ut för samma sak med min lilla hitteiller Irma. I november när jag hittade henne var hon ganska mörk över öronen och hade en vacker djup honungsfärg på underullen på ryggen. Nu när hon bott inne (och fällt en hel säck med päls) ett tag har hon blivit dubbelt så tung ( 976g!)och ljusnat betydligt. Underullen är mer gräddvit och hon har ändrat färg i ansiktet precis som gulleplutten på bilderna ovan! Kommer hon byta färg snart igen tro?

Veterinären var ganska säker på att hon var max ett halvår gammal eftersom hennes tänder såg nya ut, och hon vuxit så mycket. Är det hennes vuxenpäls som kommit fram? Det kan väl inte vara vinterpäls när hon kommit in i värmen efter att ha varit ute?

God fortsättning! / Sotlynx!

Ceciliaolucifer
1/2/09, 3:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hehe, ursäkta bildkvaliten,

Men det här är hugo som liten

Och här är han lite äldre och ljusare :)

 

Ceciliaolucifer
1/2/09, 3:22 PM
#11

Många unga viltfärgade illrar ljusnar över vinterhalvåret och går upp i vikt och blir könsmogna. När pojkarna blir lite mer manliga så produceras hormoner vilket också kan göra dom lite gula i pälsen :)

Ceciliaolucifer
1/2/09, 3:23 PM
#12

#9 Illrar som bor inomhus får även dom vinterpäls, men går aldrig att jämnföra med en iller som bor utomhus. :)

Upp till toppen
Annons: